Om børnehaven 6'eren

Mangfoldighed er omdrejningspunkt

Mangfoldighed prioriterer vi højt i 6’eren. Dette gør vi, for at lære børnene at det er okay at være forskellige og at vi ikke alle er ens. Det ligger naturligt, da vores hus består af 2 grupper, hvor børnene har vidt forskellige udgangspunkter i hvad de kan både motoriks og kognitivt.

Vi finder det vigtigt, at børnene tilegner sig en bedre forståelse for forskelligheder, som de kan tage videre med sig, når de starter i skole.

Tryghed og trivsel er vigtigt

Vi har fokus på tryghed og trivsel for det enkelte barn i dagligdagen. Vi ønsker tryghed og nærvær igennem hele børnehavedagen og vi vægter tæt kontakt mellem børn og voksne.

For at opnå trivsel og tryghed har vi struktureret dagligdagen med faste rutiner og fast personale på de enkelte stuer.

Det er vigtigt for os, at der er tid til at guide børnene i dagens udfordringer - om det er en konflikt eller om det er tøj, der skal tages på.

Fakta om 6’eren

Fakta er, at vi er en integreret børnehave, der er beliggende i et hyggeligt landsbymiljø tæt på skoven og grønne områder.

Børnehaven 6eren består af en almen- og en specialgruppe. Almen er normeret til 31 børn i alderen 3-6 år. Disse børn er fordelt på 2 stuer – henholdsvis Solsikkestuen og Troldestuen.  Vores specialgruppe  - Brumbasserne er normerede til 8 børn som har varig og betydelig nedsat fysisk eller psykiske funktionsevne/ fysisk eller psykisk handicap og er i alderen 0-6 år.

Vi prioriterer at arbejde i små grupper, da det giver ro og fordybelse og en større mulighed for i større grad at understøtte det enkelte barns trivsel, udvikling og læring. Grupperne kan variere og sammensættes på flere forskellige måder bl.a.  ud fra alder, udvikling, relationer og tema.